מועצה איזורית תשבות מחר בגלל קריסת מתווה עמונה, מה הם מתכננים?

בנצי לייזרוביץ No Comments on מועצה איזורית תשבות מחר בגלל קריסת מתווה עמונה, מה הם מתכננים?

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מסביר את המהלך: "אנחנו עולים מחר לירושלים ומשביתים את כל מוסדות המועצה כדי לומר: די. לא נמשיך להתנהל ללא תגובה הולמת במדינה המתייחסת אלינו כאל אזרחים סוג ב'. לא נקבל את אי השוויון בפני החוק של תושבי יו"ש הישראלים

שומרון • אילוסטרציה צילום: סרגיי אטל, פלאש 90
21:27
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מועצה אזורית שומרון מודיעה הבוקר כי מחר (יום ב) ישבתו משרדי המועצה על 320 עובדיה. ואגפיה השונים.

עובדי המועצה ותושבי השומרון יעלו לירושלים לצעדת מחאה שתצא ממוזיאון ישראל ותסתיים בגן הוורדים, שם תתקיים עצרת בשיתוף הרשויות ביו"ש כולה, תושבי יו"ש, הנהגת עמונה ותושבי עמונה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מסביר את המהלך: "אנחנו עולים מחר לירושלים ומשביתים את כל מוסדות המועצה כדי לומר: די. לא נמשיך להתנהל ללא תגובה הולמת במדינה המתייחסת אלינו כאל אזרחים סוג ב'. לא נקבל את אי השוויון בפני החוק של תושבי יו"ש הישראלים.

ידוע לי שראש הממשלה, ראש הסגל שלו עוזר שר הבטחון לענייני התיישבות וגורמים נוספים השקיעו שעות רבות במציאת פתרון למשבר עמונה, ועדיין משקיעים.

יחד עם זאת אנחנו מצפים שהתוצאה תהיה מניעת עקירה של הישוב. מעבר לבעיה הערכית שיש בגירוש משפחות מבתיהן יש כאן אפליה בוטה בהשוואה לכל מקום אחר בתוך הקו הירוק.

המקרה שקרה לתושבי עמונה לא היה קורה לתושב תל אביב או לתושב רעננה. זאת משום שהחוק הקובע כי המדינה תפצה את בעל הקרקע במידה והמדינה אפשרה בטעות התיישבות במקום לא חל ביו"ש. על כן משפחות על טפן יגורשו באכזריות מבתיהם בהם הם התגוררו מזה 20 שנה.שם גידלו את ילדיהם שם טוו את חלומותיהם. לא נסכים לפגיעה הזו בזכויות אדם של אחינו ושלנו. אנחנו נשבות מחר ונביע את מחאתנו ונשקול את צעדינו הלאה".



0 תגובות